# לו

> מקור: https://rabenu.app/books/alimlitrufa/1173/1063/36/

ברוך השם, אור ליום ה' ראש חדש טבת תקצ"א.

שלום כנהוג.

מכתבך קבלתי, והיה לי לנחת גדול מאד מאד בראותי שדברי עושים רשם אצלך, והחייתני בדבריך הרבה עד שהועילו גם כן לעבודת השם יתברך, ברוך השם אשר עזרני עד כה. כעת אין אני יודע מה לכתב לך, כי הייתי מצפה שתבוא על שבת חנכה הבא עלינו לטובה, וכעת איני יודע אם תוכל לבוא כפי הנשמע, וגם פה אינו יפה כלל כעת. ובודאי נשמע אצלכם כי היום נעדרו שני אנשים, ייטיב השם יתברך להבא המקום ירחם. וכעת אין לי פנאי כלל להרחיב הדבור, וגם איני יודע כלל אם יגיע אגרת לידך, כי מעצם תשוקתך אני מכרח לכתב לך שורותים אלו, ותודה לאל אתנו פה החיים והשלום. וגם בית הצדקת מרת אדיל תחיה, ובית בני שכנא, ובית הרב שיחיה, וכל אנשי שלומנו תודה לאל בחיים ושלום, השם יתברך ישמר אותנו לנצח ואת כל העיר ואת כל ישראל.

נא בני חביבי חזק ואמץ גם עתה לזכר בכל עת בהשם יתברך ובחסדו ובטובו שאינו נפסק לעולם, ובודאי צדיק ה' בכל דרכיו, וברחמיו יגדר פרצות עמו ישראל מעתה ועד עולם ויאמר למלאך הרף ידך, וכבר כתבתי לך הרבה וכעת אין פנאי להאריך, ואל תבלבל דעתך לצפות בכל עת על מכתב, כי מאליך תבין שכעת קשה מאד שיגיעו לך מכתבי, אף על פי כן אראה לחקר על זה, וגם אתה תזרז עצמך בזה שיגיעו אלי מכתביך בכל מה דאפשר, אך לא יהיה לך כליון עינים על זה. רק תקים כלתה עיני לישועתך, וגם תחזק עצמך בשמחה. כי הכל מודים שדיקא כעת צריכין לחזק עצמו בשמחה הרבה, ותודה לאל יש לנו לשמח גם עתה, והשם יתברך בעצמו ימתיק דינים מעלינו ומעל כל ישראל בזכות הצדיקים קדושים אשר בארץ המה אשר בזכותם אנו חיים וקימים.

דברי אביך הדורש בשלומך באהבה ומצפה לישועה.

נתן מברסלב.

ושלום לכל אנשי שלומנו.
