# נז

> מקור: https://rabenu.app/books/alimlitrufa/1173/1063/57/

ברוך השם, יום ד' תצא תקצ"א.

אהובי בני חביבי.

מכתבך קבלתי היום, ואיני יודע מה לעשות, כי יש לי צער גדול מה שלא הגיע לי מעות רבי שמשון. לזאת תבקש עבורי מאד מאד לידידי רבי שמשון שאל יעכבני, ותכף יסלק לך הסך, ואתה תשלחם לפה.

והשם יתברך יהיה בעזרך שתוכל לבוא בזריזות איזה ימים קדם ראש השנה כאשר כתבת. גם תזרז את רבי שמשון שיסע לאומאן בחדש הזה, כאשר אמר לפני, ועל ידי זה יצליח ה' דרכו בגשמיות ורוחניות. גם תזרז את בן אחותי ידידי רבי אייזיק, שיביא עמו מעות על ראש השנה שיתן לי על הבנין, כי בודאי ההכרח שיהיה לו גם כן איזה חלק בהתחלת היסוד בבנין קדוש כזה. גם רבי מרדכי יתן איזה סך מעוט שיהיה לו איזה חלק בהתחלה על כל פנים. ואל יפטרו עצמן בשום תרוץ, כי ההכרח שיהיה לכם חלק גדול בבנין הנורא הזה בהתחלתו ובגמרו, וה' יושיע לכם. והנה אני נוסע עתה בלי מעות, ואיני יודע מה אעשה, השם יתברך ירחם עלי, ויהיה בעזרי להתחיל ולגמר, כי אין מעצור לה' להושיע, ואין לי על מי להשען כי אם עליו יתברך. והשם יתברך יתן לכם ולנו כתיבה וחתימה טובה.

דברי אביך הטרוד מאד, כותב בחפזון ומצפה לתשובתו באומאן.

נתן מברסלב.
