# נט

> מקור: https://rabenu.app/books/alimlitrufa/1173/1064/59/

בעזרת השם יתברך, יום א' מחרת יום הכפורים שם ה' תקצ"ב.

שם ה' יגן עליך ויושיעך ויעזרך שתזכה לבוא מהרה לכל מה שבקשת מעודך ויותר ויותר. והנה מה מאד שמחת נפשי במכתבך אשר קבלתי בשעה זאת, החייתני בדבריך בראותי שתודה לאל כבר התחלת לראות ישועת ה', איך הוא יתברך שומע תפלת כל פה תמיד. אך אף על פי כן אתה צריך התחזקות גדול ונפלא, בפרט בענין השיחה בינך לבין קונך. גם צריכין לזכר מה שאמר הוא ז"ל (שיחות הר"ן ע) בזה הלשון: מען טאר ניט דעם אויבערשטין נאך גיבען [אסור לותר להשם יתברך]. דהינו כשהוא יתברך מרחיב קצת, אסור להסתפק בזה, רק להתחנן ולהתגעגע בכל פעם על השאר, מה שחסר לו עדין בעבודת ה'. בפרט שעדין חסר לנו הרבה הרבה, אך אמר שאף על פי כן אסור להיות בעצבות ומרה שחורה, רק לשמח מאד בישועת ה', בפרט בעת שמרחיב קצת בחסדו. ומשכיל על דבר יוכל להבין מעט, איך להתנהג בזה, לידע תמיד שעדין חסר לו הרבה מאד מאד, כמעט בלי שעור, ואף על פי כן יהיה בשמחה תמיד. כי גם בעת שצר לאדם חס ושלום, ונדמה לו שאין השם יתברך פונה אליו כלל, אף על פי כן צריכין להיות בשמחה תמיד ולמצא תמיד איזה הרחבה אפלו אז, בבחינת "בצר הרחבת לי" וכו'. ומכל שכן בעת שהשם יתברך מאיר פניו קצת. וכמדמה לי שכבר שמעת ממני שיחה זאת, ואי אפשר לבארה בכתב היטב, אך באתי כמזכיר, ואם תזכה תשמע עוד ממני בזה, וגם שארי שיחות קדושות הנובעים מדבריו הנוראים ז"ל, שהם כמעין הנובע שאינו פוסק, מים חיים דלא פסקין המטהרין מכל הטמאות שבעולם, המזכרים במאמר הקדוש קם רבי שמעון שאומרים קדם כל נדרי, כי מבאר שם שהם מיין דאוריתא וכו' עין שם. יותר מזה אין פנאי להאריך.

דברי אביך השמח בדבריך ומצפה לישועה שלמה מהרה.

נתן מברסלב.
