# סב

> מקור: https://rabenu.app/books/alimlitrufa/1173/1064/62/

ברוך השם, יום ד' וישלח תקצ"ב.

שלום לאהובי בני מורנו הרב יצחק שיחיה.

ביום אתמול באתי לביתי בשלום, ותודה לאל עזרנו רחמיו יתברך שהנחנו יסוד הבנין הקדוש באומאן בשלום והשקט. "מה גדלו מעשיך ה' מאד עמקו מחשבותיך" (תהלים צב, ו), מי פעל ועשה נוראות נפלאות כאלה, "קורא הדורות מראש" וכו': עלינו לשבח ולהודות לאדון כל על העבר, ולבקש להבא, כי עדין אנו צריכין ישועות גדולות ורחמים רבים, לזכות לגמר הבנין הנורא הזה. ועתה עקר המניעה מחמת ממון, ולה' הישועה.

והנה גם על ידי זה ראוי לכם להתחזק הרבה, כי הלא אתם רואים שה' אתנו גם עתה, ובודאי יש לכם כלכם חלק בבנין הזה, כי בלעדי הרצונות החזקים הטובים שלכם, לא הייתי יכל להרים ידי ורגלי בבנין כזה הנוגע למקום שנוגע. שמחו בה' אשר שומע שועת עניים כמוני היום, בעוקבא דמשיחא בזלותא דגלותא, בגוף ונפש וממון, אשר בכל יום עומדים עלינו רחמנא לצלן, ועקר מה שבכל יום יצרו של אדם מתגבר עליו, וה' עזרנו בנפלאותיו העצומים עד אין חקר, מה שאין הפה יכול לדבר, והלב לחשב. וכל אחד ואחד יכול להבין מעט, עד היכן עצמו רחמיו יתברך בלי שעור, רק חזק ואמץ, ואל תפל בדעתך לעולם. התיצבו וראו את ישועת ה' אשר יעשה עמנו בכל יום ויום. עד נזכה לבוא למלאות רצון אדוננו מורנו ורבנו הנורא זכר צדיק וקדוש לברכה להיות כרצונו יתברך, לא במעללינו ובמעשינו הטובים, כי אם בכחו הנפלא והנורא, אשר אין דגמתו, אשרי אדם עז לו להתחזק בעתים הללו בנקדת האמת בכל עת.

ושלום לך ולכל אנשי שלומנו, אל תיראו ואל תערצו, כי ה' עמנו, רבים אשר אתנו מאשר עמהם, וכבר שמעתי בלאדיזין אשר חזר הכסיל על קיאו להוציא רוח שטות, לקלל את עצמו, וכבר אמר שלמה המלך עליו השלום (משלי כו, ב) "קללת חנם לא תבא" וכו', וה' יהפך הקללה לברכה, והכל יתהפך לטובה, כי כל זה בשביל לחזק ולאמץ אתכם. כי המניעה בשביל החשק, ולפי עצם מעלות הנחשק, כן התגברות והשתטחות המניעות בשביל החשק הגדול שצריכין לנחשק כזה (כמבאר בהתורה ויהי נא פי שנים וכו' בסימן סו), עין שם, ואיני רוצה להאריך בזה.

דברי אביכם ואוהבכם באמת לנצח.

נתן מברסלב.
