# סז

> מקור: https://rabenu.app/books/alimlitrufa/1173/1064/67/

בעזרת השם יתברך, ה' תצוה תקצ"ב.

אהובי בני שיחיה.

תקבל האגרת הרצוף פה, ותשלחו מיד על הפאשט [דאר] ותחתמו כראוי. כי לא הנחתי החותם בעצמי כדי שתוכל לקרות האגרת שכתבתי לרבי אפרים. כי כל דבור שהשם יתברך שולח תחת קלמוסי בענינינו הוא נצרך מאד לכל אחד ואחד. כי בודאי צריך כל אחד לקים מה שהזהיר רבנו ז"ל, לחזק עצמו תמיד, ואמר בפרוש (שיחות הר"ן ש"ב) שהעקר הוא "מבטן שאול שועתי". וכל אחד נופל בדעתו כל כך, עד שנדמה לו כאלו עליו לא נאמר זאת, כאלו ירד יותר מבטן שאול חס ושלום, וכאלו אין בכחו לצעק עוד, וכאלו כבר צעק הרבה מאד ואינו מועיל לו, ועוד דחיות הרבה כאלה וכאלה. ובאמת לא כן הוא, כי אני יודע האמת שהוא ז"ל כון בכל דבריו גם עליך בפרוש ועל כל אחד ואחד. ולא די שיכולין לצעק תמיד איך שהוא איך שהוא, גם על פי דבריו הקדושים והנעימים והיקרים והנפלאים והתמימים בתכלית אמתת עמקות התמימות, באמת יכולין גם לשמח עצמו בכל עת, ולחטף היגון ואנחה להפכו לשמחה. והשם יתברך יחזק לבבך לילך בדרכיו הקדושים תמיד, ולא ימושו דברי תורתו הקדושה מפינו ומפי זרענו ומפי זרע זרענו עד עולם.

דברי אביך, נתן מברסלב.
