# עג

> מקור: https://rabenu.app/books/alimlitrufa/1173/1064/73/

בעזרת השם יתברך, יום ה' אחרי תקצ"ב.

שלום לאהובי בני חביבי מורנו הרב יצחק נרו יאיר.

מכתבך קבלתי עם היין גפן, ישלם ה' פעלך ותהי משכרתך שלמה מאת ה', ותזכה לשמח בשמחת החג, ולהזהר ממשהו חמץ בגשמיות ורוחניות. ומחמת הטרדא אי אפשר להאריך יותר, ועוד חזון להרחיב הדבור אם ירצה השם. ושלום וחיים ושמחה, ותזכר הדברים שכתבתי כבר ויערב לך לעד.

דברי אביך המצפה לישועה.

נתן מברסלב.

ושלום לכל אנשי שלומנו באהבה, ושלום להאברך מורנו הרב יעקב, מכתבו קבלתי. אף על פי שכותב מרירות לבו, עם כל זה נהניתי ממכתבו, אשר תהלה לאל כבר נכנס בלבו כמה דבורים מספרי אדוננו מורנו ורבנו ז"ל, אשר בשביל זה לבד כדאי לסבל שבירת מניעות אלפים משהיה.

קויתי לה' שסוף כל סוף יפעלו דבריו הקדושים אצלכם, מה שהם צריכים לפעל, רק חזקו ואמצו מאד מאד בכל יום מחדש ואל יבהלו אתכם רעיוניכם וכו', כי "ברב חלומות והבלים ודברים הרבה כי את האלקים ירא" (קהלת ה, ו), עין בפרוש רש"י שם, דהינו שכל המחשבות רעות ורעיונים רעים המבהילים את האדם, על כלם צריכים לזכר בו יתברך ולהתירא ממנו יתברך, כי סוף כל סוף מה יהיה ממנו. ובודאי כל מה שיחטף מזה העולם איזה טוב, יהיה לו לשלל גדול בסוף כי יבוא עתו. בפרט שתהלה לאל יש לנו כתפים רחבים על מי לסמך, יש ויש בעזרת השם יתברך, רק לאחז עצמו בשתי ידים ובכל כחו בנקדת האמת, ודי בזה כעת.

וששון ושמחה ישיגו, ולהפך כל היגון ואנחה לשמחה, אשר זכינו בדורות האלה להתגלות נוראות כאלה, שהצדיק האמת יכול לכפר עוונות על ידי שתית יין, כמו שכתוב (במדבר יד, כ) ויאמר ה' סלחתי כדבריך וכו' (לקוטי מוהר"ן קע"ז). ובודאי מצות שתית יין של ארבע כוסות בפסח נוגע לענין זה. ימלא פי תהלת ה', אשר זכיתי לשמע זאת ולהדפיסו, עד שחזר האור אצלי לחזר ולקבל מתלמידי, שיזכירוני נפלאות ה' בכל פעם אשר שמעה אזני ותבן לה, כי לא דבר ריק הוא כל דבור ודבור שזכינו לשמע ממנו ז"ל הנאמרים בספריו הקדושים. אשרי השם לבו עליהם, שימו לבכם היטב לדבריו הקדושים הנפלאים והנוראים אשר לא נשמע כזאת וכו'.

דברי אוהבכם באמת לנצח.

נתן מברסלב.
