# ג

> מקור: https://rabenu.app/books/alimlitrufa/1286/3/

ברוך השם, יום ד' פרשת בהר תרל"ב לפ"ק אומאן.

לכבוד ידידי כנפשי הרב המפלג הותיק ועושה חסד וכו' הנגיד ר' יחזקאל העשיל נרו לא ידעך נצח סלה ועד, שלום וישע רב וכל טוב הצלחה אמן כן יהי רצון.

אחי ידידי, שמעתי אשר עבר על מעלתו בדבר השרפה אשר היה בקהלתו, ימלא ה' חסרונך, ועל דא קאתינא לברכו ולחזקו. חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה' שמלא ימלא ה' חסרונו בכפל כפלי כפלים. ויזכר נא ידידי מאמר חכמינו ז"ל בראש־השנה גוזרין כמה יפסיד וכמה ירויח. ויכול להיות, וכן יעזר לו ה' שהרוח יהיה כפלי כפלי כפלים לאלפים. ואף על פי כן מכרחין להפסיד איזה סכום גם כן כנ"ל, רק אם זכה הוא מפסידו לנתינת הצדקה. ומעתה יצליחהו נא ה' בכל מעשי ידיו אשר יקנה ואשר יסחר יהיה להצלחה רבה. וה' יזכנו שנוציא מזה רמזים להתקרב להשם יתברך ולתורתו, כי הלא אנחנו רואים בעינינו בכל פעם אשר הכל בידו יתברך, הנשמה שלו והגוף שלו והממון שלו, ואין בידינו להרויח, ואין בידינו להנצל משום הפסד, רק בעזרת השם יתברך.

על כן אחי ידידי, נתחיל מעתה לקים אזהרת רבנו ז"ל לקבע עתים לתורה ולתפלה, ולקים הזהרתו להשליך את עצמו עליו יתברך בכל יום ויום, ולגזז את נכסיו לצדקה. אז תצליח ואז תשכיל בעולם הזה ובעולם הבא. ועוד בעולם הזה יהיה לך חיים טובים ונעימים. כי כלל הוא שהעולם מלא מרירות מכל צד, ואין שום המתקה רק זאת התורה. בשני אפנים, האחד שעל ידי התורה נמתקין ונתמעטין היסורים, וגם בזו השעה שעוסקין בה ומתדבקין ומתקשרין באותיותיה ותבותיה במתיקות הדעת הקדוש, על ידי זה מרגישין חיות בזו השעה, וגם מושכת טעם חיותה גם כן איזה זמן.

כן אחי ידידי, זה כמה אשר אני מסיתו לטוב, ומחזקו שיקח את עצמו לתורה ולצדקה. כן עורי נא, התעוררי נא בכל פעם מחדש, צו זשארע אש תשוקת פנימיות לבבך הטוב להתעורר מחדש לתורה ולצדקה, ובהדרך הקדוש אשר מוליך אותנו רבנו זצוק"ל, להחיות את עצמנו במעט הטוב אשר זוכין לחטף ולהחיות את עצמו בזה ולהשתוקק לחטף עוד ולהתחיל בכל פעם מחדש בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך. ולקים מאמר חכמינו ז"ל על פסוק 'ובכל מאדך' "בכל מדה ומדה שהוא מודד לך הוי מודה לו במאד מאד". כן נזכה לזה בתשוקת פנימיות לבבו הטוב, וכברכת אוהבו תמים המצפה להצלחתו בגשמיות וברוחניות אמן כן יהי רצון.

נחמן חזן הלוי

ולומר שלום וברכה לחותנו היקר מאד הנני מתגעגע על בואו לשלום לפה בימים הללו, ובפרט שהיה לי ידיעה מר' אבילי שתשוקתו שיהיה בפה על ל"ג בעמר, וכן יאמר שלום לכל זרע יצחק שיחיו.

אחי ורעי, נשימה על לבבנו בכל פעם מחדש אשר מכל המרירות שעובר על כל אחד ואחד בגוף ונפש וממון, לא יהיה נשאר מאתנו, כי אם מעט הטוב שחוטפין מזה העולם, כמאמר המשנה הנ"ל "אין מלוין לו לאדם לא כסף וכו' כי אם תורה ומעשים טובים". כן נזכה להתגבר לחטף בכל פעם כל זאת, ולשמח את נפשו ולהחיות את עצמו רק בזאת התורה. ודיקא על ידי זה יצליחנו ה' גם בגשמיות כאות נפשכם לטובה אמן כן יהי רצון.
