# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/alimlitrufa/892/2/

ברוך השם, יום א' פקודי תקצ"ב טולטשין.

מכתב הלזה הכנתי עוד ביום ו' ערב שבת קדש לשלחו ונתעכב המכתב עד עתה כעת קבלתי מכתבו הקדוש, מה אמר מה אדבר, מצאתי את שאהבה נפשי. כן ישמחני השם יתברך לקים דבריו הקדושים באמת. והנה מה אמר לך אדוני אבי מורי נ"י, בעתים הללו נתחזק מחדש בלבי העצה אשר כתבת כבר מענין שרייען און בעטין טאקי פארט שרייען אין בעטין און מען פויעלט פארט, און לעת עתה איז דאס שרייען ניט פערפאלן חס ושלום, לישמער מען פויעלט טאקי אויך. און בפרט [לצעק ולבקש, ובכל זאת לצעק, ולבקש ובכל זאת פועלים, ולעת עתה הצעקה אינה אובדת חס ושלום וגם באמת פועלים, ובפרט] כעת אשר ראיתי חסדי ה' עלי מענין רפואת בתי תחיה. און בפרט בנדון שמירה מהדאקטיר, שזה לא פעלתי כי אם ברחמים ותחנונים, נאר מיט שרייען און מיט בעטין [רק בצעקה ובקשה] בבקשת מתנת חנם.

וגם בענין הנעשה עמי פעלתי הרבה תהלה לאל על ידי העצה הנ"ל. ובזה העסק טוב בודאי זאת העצה ווארים דאס שרייען בעצמו איז אויך גוט [כי הצעקה כשלעצמה היא גם טובה]. ומה מאד עלה בלבי מה שכתב רום מעלתו הקדושה מענין שהכסופין בעצמם טובים מאד, כי זה לבד הוא בעזרי מה שאני מחיה את עצמי מענין כסופין ורצון דקדשה אל האמת, מה שעל כל פנים יש לי רצון דקדשה. ובשבוע העברה דברתי מזה הרבה עם ידידי ר' מרדכי נ"י.

ברוך השם אשר עזרנו עד כה, שיש כמה דברים מענין רבנו ז"ל אשר קבלתי מפי רום מעלתו היטב היטב, ואני חזק בהם למאד. השם יתברך יזכנו לילך בהם תמיד ולקימם באמת ללמד וללמד לשמר ולעשות ולקים, ואזכה לבוא בזה העולם להתכלית האמתי והנצחי כרצון רבנו ז"ל. ויש בלבי הרבה דברים לכתב למעלתו אך הוא מהנמנע כי אין הפנאי מסכים, הכלל שלדעתי לא נמצא שום אב בעולם שיקים "ולמדתם את בניכם" כמו שרום מעלתו הקדושה מקים בי. כי זה עקר הלמוד ללמד עצות ודרכים להתחזק בעבודת ה', ותהלה לאל כבר קבלתי מרום מעלתו הקדושה כמה וכמה עצות ודרכים קדושים איך להתחזק בעבודת השם, איך שיהיה. כן יזכני שאזכה לשקד על דלתותיך יום יום בתמידות ואזכה לקים היטב כל דבריך הקדושים בגשמיות ורוחניות, לזכות לישב על התורה ועבודה בתמידות. ולא אסור מרצונך הקדוש ימין ושמאל, רק לקים כל מה שאשמע מפיך תמיד בקדשה וטהרה בשמחה וטוב לבב מרב כל.

דברי בנו המצפה שיתקים בי "בן חכם ישמח אב" בכל האפנים.

הקטן יצחק

זוגתי תחיה ובתי תחיה ובני דוד צבי שיחיה כלם פורסים בשלומו באהבה, כל אנ"ש פורסים שלומו.
