# שכח

> מקור: https://rabenu.app/books/chayeymoharan/498/328/

לח כשהייתי בנעמרוב והיה דרכי לנסע אליו ז"ל לברסלב. פעם אחת ספרו לי בשמו שאמר והקפיד על שנוסעים אליו בעגלות, ואין הולכים אליו רגלי. ונכנס בלבי אותו הדבר הרבה, כי ידעתי שבודאי כך ראוי ויפה לנו לילך אליו רגלי דיקא, והייתי משתוקק לזה.

וסבב השם יתברך וזכיתי לילך אליו ז"ל ברגלי שלש פעמים, ואלו השלשה פעמים הרוחתים על ידי מה שהלכתי ברגלים כאשר אני יודע בעצמי. שבאלו השלשה פעמים אם לא הייתי מתגבר לילך רגלי, לא הייתי כלל אצלו באלו השלש פעמים.

ברוך הטוב והמטיב לרעים ולטובים שזיכנו לזה. ומה שהרוחתי ביחוד באלו השלש פעמים, מעט מזה אני יודע בעצמי, כי אני זוכר עדין מה ששמעתי אז, ויתר מזה אם אזכה אבחין לעתיד לבוא.

וכן חברי רבי נפתלי הלך גם-כן ברגליו מחמת ששמע דברים הנ"ל. ושאר החברים היו בהם כמה עניים שהלכו כמה פעמים אליו ברגליהם דרך רחוק, אשריהם אשרי חלקם, אבל אנחנו תהלה לאל היו לנו על הוצאות, כי היינו אז בני עשירים, רק מגדל ההשתוקקות עזרנו השם יתברך שגם אנחנו הלכנו ברגלינו דיקא איזה פעמים כנ"ל. ועין בהלכות יבום וחליצה בלקוטי הלכות מה שכתבתי בזה (הלכות גיטין הלכה ד'):
