# תקעה

> מקור: https://rabenu.app/books/chayeymoharan/498/575/

קלב ראיתי מאמר אחד בשם רבנו ז"ל מלשון החברים, והמאמר הזה נאמר פרשת עקב תקס"ו.

ויסוד הענין: כי כאשר האדם צריך לעצה אזי ישאל עצה מהצדיקים או מתלמידיהם או על-כל-פנים מבני הצדיקים וכו' עין שם, ועל-ידי-זה נמתקין כל הדינים וזוכה להנצל מיסורים שלא יבואו עליו כלל. ואפלו אם חס ושלום יבואו עליו היסורים, זוכה על-ידי-זה לקבל אותם באהבה ובשמחה. וזוכה לראות ההתגלות אלקות, איך שהשם יתברך מצמצם את עצמו כביכול ומתלבש עצמו בהם. ועל-ידי-זה מגיע על-ידי היסורים לרב טוב ולחסד גדול. גם על-ידי שמחה הנ"ל זוכה לשמירת הברית, שהשם יתברך בעצמו כביכול ישמר את בריתו וכו' (מובא בתורות כת"י בסוף לקוטי מוהר"ן):
