# טז

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/1091/16/

על־ידי למוד תורה בקדשה, הינו לשם שמים באמת, שלא לשם כבוד ממון וכיוצא באלה (כמבואר בסעיפים הקודמים), על־ידי זה מעוררים פושעי ישראל וגרים לתשובה. הינו, עוברי עברה מישראל שהתרחקו מאד מהשם יתברך, מתעוררים לשוב מדרכם הרעה, ולהתקרב ליראת השם ולקיום התורה, ואפלו מאמות העולם מתעוררים להתגיר ולהתקרב לאמונת ישראל. אבל אי אפשר לזכות ללמד תורה באמת כראוי, רק על־ידי מדת ענוה ושפלות בתכלית כמבואר בלקוטי מוהר"ן (חלק א' סימן י"ד):
