# נא

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/1091/51/

בלי עסק התורה אי אפשר לחיות. כי בלי דעת תורה אין יודעים איך לנהג בשום מדה טובה, ובפרט כיצד להנצל ממדות רעות. כי לפעמים בוער לבו של אדם להשם יתברך יותר מדי, הינו שמתעורר ל"פרומקייט" (יראת שמים) במדה יתרה שלא כפי מדרגתו וכשמתעורר למעלה ממדתו, עלול חלילה להנזק. כי על־ידי התעוררותו עלול לבצע פעלות, שיכול להנזק על ידן חס ושלום. אבל על־ידי עסק התורה באמת כראוי, זוכה לדעת, ומבין איך לצמצם את ההתעוררות כדי להתאימה לפי מדתו ומדרגתו.

ולפעמים בוער חלילה האדם לתאוות ומדות רעות, שאלו יכולים להזיק חלילה אפלו לגופו, ובלי דעת תורה ובפרט בלי דעת צדיקי אמת, אין יודעים איך להכניע ולבטל את התבערה הרעה. אבל על־ידי למוד התורה באמת, כראוי, ובפרט על־ידי למוד הדעת של צדיקי אמת, זוכה לדעת אמתית, לדעת איך להכניע ולבטל את התבערה הרעה של התגברות היצר, ויודע איך לנהג בכל המדות טובות, כל איש לפי מדרגתו. מכאן מבואר כי עקר החיות הוא רק על־ידי דעת תורה ודעת אמתית מצדיקי אמת: (תורה עח)
