# נד

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/1091/54/

כל ספר שאדם לומד צריך למצוא בו את עצמו. הינו שעל־ידי הלמוד ירגיש פחיתותו, שפלותו והתרחקותו מהשם יתברך, ויפיק מן הלמוד מוסר והתעוררות להתקרב לעבודת השם יתברך. וכשלומד בעיון ואמת, הינו שמוצא עצמו בתלמודו (כמבואר בסעיף זה), סימן הוא שחפץ לעשות רצונו יתברך, כמבואר בתהלים (מ, ח-ט) "הנה באתי במגלת ספר כתוב עלי, לעשות רצונך אלקי חפצתי" הינו כשלומד בספר ומוצא שם את עצמו, סימן הוא שרוצה לעשות, הינו לקים רצונו יתברך: (תורה קכא)
