# ח

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/1091/8/

על־ידי למוד פוסקים, הינו שלומד שלחן ערוך בכדי שידע להבחין בין אסור לבין מתר, ובכדי שידע איך לקים את המצוות שחיוב לקימן בכל יום ובכל עת, שמחמת זאת צריכים ללמד בעקר את ההלכות הנחוצות לכל אדם ולכל עת, כגון הלכות ציצית, תפלין, קריאת שמע, תפלה, שבת, יום טוב וכו', ובפרט ההלכות שצריך לדעת כדי להנצל מעברות שנכשלים בהם עקב שלא לומדים שלחן ערוך - על־ידי זה מבטלים את הרע מן הטוב. כי בכל אדם מצוי טוב ורע, ועל־ידי הרע שבו בא לכל מיני מדות רעות. אבל על־ידי למוד שלחן ערוך, ובפרט על־ידי למוד הלכות נחוצות (כמבואר למעלה בסעיף זה), נכנע ובטל הרע, ומתגבר הטוב המצוי באדם, וזוכה למדות טובות ומעשים טובים, שזה עקר תקונו של כל אדם. ועל־ידי זה נגמרת בפעל ומתמלאת בקשתו שמבקש מהשם יתברך, הינו שהוא פועל אצל השם יתברך שיתן לו את הטובה שמבקש, וזוכה להשפיל ולהכניע את החולקים והמתנגדים, הינו את האנשים המבזים את צדיקי האמת: (תורה ח, ו-ז)
