# יג

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/1228/13/

הרהורי נאוף, רחמנא לצלן, הם הטמאה הגדולה ביותר. ועל־ידי קיום מצות צדקה באמת נצולים מהרהורי נאוף. כמבואר בלקוטי מוהר"ן (ח"א סימן רמ"ב), שהמלה "מות" מרמזת על הרהורי נאוף. וכבר נאמר בפסוק "וצדקה תציל ממות" (משלי י, ב), מכאן אנו למדים שצדקה מצילה מהרהורים רעים. ואפלו מקימים מצות צדקה כראוי, אסור לסמך על כך ולדבר ולעסק יותר מדי עם נשים, כי רבוי דבר זה גורם לפגמים חס ושלום, כמבואר בדברי חכמינו זכרונם לברכה, (אבות פ"א מ"ה) "וכל המרבה שיחה עם האשה גורם רעה לעצמו" וכו'. ורק מה שמכרחים לדבר עם נשים, הן במשא ומתן, הן בענינים אחרים המכרחים ממש, דברים אלו אינם מזיקים על־ידי כח מצות צדקה כראוי: (תורה רמב)
