# יא

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/1989/11/

בימי ראש השנה, יום הכפורים ועשרת ימי תשובה, צריך להרבות בבכיות לפני השם יתברך על החטאים והפגמים. והעקר הוא שכל אדם צריך להיות במדרגה של (שמות ב, ו) "נער בוכה". הינו שכל אדם צריך לבכות לפני השם יתברך, ממש כפי שילד בוכה לפני אביו. כי צריך לדעת שאין לאף אחד שום שכל ושום חכמה כלפיו יתברך, לכן צריך רק לבכות לפניו יתברך בתמימות ובפשיטות על התרחקותו ופגמיו, ועל־ידי זה זוכה לאתרוג נאה. וככל שמתחזקים בבחינה של "נער בוכה" הינו שבוכים לפני השם יתברך בתמימות ובפשיטות, כילד שאין בו חכמה ושכל, כן זוכים לאתרוג נאה יותר: (שיחה פז)
