# כה

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/515/25/

כל אדם צריך להרגיל עצמו בכל עת, לבקש מהשם יתברך כל דבר שנצרך לו, כגון: פרנסה, בנים, רפואה או ישועה ממיני יסורים אחרים, חס ושלום. צריך לדעת שעקר העצה, הוא רק לבקש ישועה ממנו יתברך, וצריך להאמין שהשם יתברך טוב לכל. הינו צריך להאמין שבקשת ישועה ורחמים מאתו יתברך, תועיל לפרנסה, לרפואה ולהנצל מכל מיני יסורים. כי על־ידי אמונה אמתית ובטחון בו יתברך באמת, נושעים מכל מיני צרות ויסורים, כמבואר בספר המדות מאדמו"ר ז"ל (אות בטחון סעיף ז') בזה הלשון: "מי שבוטח בהשם יתברך, הקדוש ברוך הוא מצילו מכל הצרות וכו'".

וצריך לזכר בעת צרה חלילה, שלא לרוץ אחר תחבולות רבות כמנהג העולם, כי רוב תחבולות טבעיות אינן יכולות לעזר כלל, ומעט התחבולות המועילות, אין איש יודע היכן להשיגן, רק הקדוש ברוך הוא שולח לו תחבולה להצילו. אבל הבקשה והתפלה להשם יתברך על ישועה ורחמים, אלו עוזרים תמיד, וזה טובה ורפואה לכל דבר שהאדם נצרך לו. וכל אדם יכול לקים זאת, כי כל אדם יכול לבקש ישועה וטובה מהשם יתברך. וכמו שהוא מבקש, כן שומע השם יתברך קולו, כמבואר בתהלים (מזמור קמה): "קרוב ה' לכל קראיו", וכמבואר בשמונה עשרה "כי אתה שומע תפלת כל פה": (תורה יד, יא)
