# כז

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/515/27/

בכל אדם מצויה בחינת נחש, הינו היצר הרע, המפתה את האדם, ומדבר על לבו שיתפלל רק עבור טובתו הגשמית, כלומר שיתפלל בכדי שהשם יתברך יתן לו בריאות ופרנסה וכיוצא. ואין נכון לעשות כן, רק צריך להתפלל כי התפלה חיוב היא על כל אדם להודות ולהלל להשם יתברך על הטובות והחסדים שעושה עמו בכל יום (כמבואר בשמנה עשרה), שהשם יתברך עושה לכל אדם נסים וטובות בכל יום. ועל־ידי ההודיה וההלל להשם יתברך בעבור טובותיו וחסדיו, מכירים את השם יתברך ומתקרבים אליו, כמבואר בלקוטי מוהר"ן (חלק שני סימן ב') בתורה "ימי חנכה". ועל־ידי שמתפלל באמת כראוי (כמבואר למעלה, ובפרט כמבואר בסעיף כ"ו), זוכה לאור שהשם יתברך גנזו עבור צדיקי האמת (כמבואר בסעיף כ"ו בסופו): (תורה טו, ה)
