# לא

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/515/31/

כאשר מתפלל לפני השם יתברך טרם למודו (כמבואר בסעיף ל'), צריך להתפלל בתחנונים ולבקש מהשם יתברך מתנת חנם, ולא לבקש מאתו ישועה בעבור "צדקותו" ומעשיו הטובים. כי כאשר האדם חפץ שהשם יתברך יעזרהו בעבור צדקותו ומעשיו הטובים, הרי דבר זה הוא בגדר גאות וגדלות. רק צריך לבקש מאתו יתברך מתנת חנם, ממש כפי שהעני והדל מבקשים נדבת לב אנשים. וכן צריך לדעת שאסור להתעקש על שום דבר. הינו כשמבקש מהשם יתברך טובה, אל יתעקש שיעשה רצונו תכף דייקא, רק צריך לבקש מאתו על כל דבר נחוץ, ואם השם יתברך יושיעו מיד, מה טוב, ואם לא, יוסיף לבקש ויחכה עד שיעזרהו: (תורה כ, ה)
