# לז

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/515/37/

עקר התפלה הוא בפה דיקא, הינו כשמבקש דבר מה מהשם יתברך, צריך להוציא את הבקשה בפיו כראוי, ואין מספיק שיבקש מהשם יתברך רק במחשבתו, הגם שהוא יודע מחשבות. הן כאשר מבקש על רוחניות, או בעבור גשמיות, צריך לבטא בפיו הכל כראוי לפני השם יתברך, כי דבור התפלה שמוציא מפיו הוא כלי לקבל מהשם יתברך שפע וברכה. על־כן צריך כל אדם לדעת, שכאשר חסר הוא דבר נצרך, הן ברוחניות הן בגשמיות, צריך לבקש על כך מאתו יתברך, ולהוציא מפיו את בקשתו, בכדי שימשך בזה שפע וברכה מהשם יתברך: (תורה לד, ג)
