# סח

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/515/68/

כאשר מתגברים חס ושלום דינים על האדם, הינו, כשבאים עליו חלילה, צרות ויסורים, ובפרט מחלות חס ושלום, שזה נובע מהתגברות הדינים רחמנא לצלן, אזי כאשר מתפלל על בטול הדינים והצרות של אדם, לא יזכיר את שמו של בעל היסורים, בכדי שהדינים והיסורים לא יתגברו חס ושלום ביותר. וידוע אצל אנשי שלומנו שדבר זה אמור, רק כאשר המתפלל הוא בעל היסורים בעצמו: (תורה קעד)
