# צד

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/515/94/

עקר התפלה הוא שיאמר את תבות התפלה בפשיטות, שיקשיב היטב לפרוש המלים, ויאזין היטב למוצא פיו. ויזכר היטב, כי בשעת התפלה מדבר הוא אל השם יתברך. וכן כאשר עוסק הוא בתפלות ותחנונים פרטיים, צריך לזכר היטב שמדבר אל השם יתברך, ויקשיב היטב לתפלה, שזה עקר כונת התפלה. ולא יחשב בשעת התפלה בכונות האר"י זכרונו לברכה וכיוצא, כי אפלו האנשים הלומדים את כתבי האר"י זכרונו לברכה, זהר הקדוש ועוד ספרי קבלה, אסורים להתפלל בכונות הנ"ל, רק כל אדם צריך להתפלל בפשיטות ובתמימות גמורה, כמבואר למעלה. כי להתפלל בכונות של תורת ה"קבלה" אפשר ומתר רק לצדיקים גדולים אמתיים, יחידי הדורות, אבל מי שאינו צדיק אמתי בשלמות גמורה, צריך להתפלל בפשיטות ובתמימות, כמבואר למעלה: (תניינא קכ. שיחה עה)
