# ל

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/549/30/

מחמת שאמונתם אינה בשלמות, טועים אנשים רבים וחושבים ואומרים, כי הסבות וההשתדלות לפרנסה ורפואה הם העקר. הינו, הם אכן מאמינים בהשם יתברך, אך אומרים שצריך גם סבות, הן בפרנסה, הן ברפואה וכו'. כלומר, שחושבים כי הסבות הם העקר, וכאלו חס ושלום בלא זה אין יכלת ביד השם יתברך לתת להם פרנסה וכו'. אבל באמת כל מחשבתם היא מחמת חסר אמונה, כי השם יתברך יכול לעזר הן בפרנסה, הן ברפואה וכו' בלי שום סבה והשתדלות כלל. ומה שהקדוש ברוך הוא מסבב על פי רוב פרנסה ורפואה באמצעות סבות והשתדלות, הוא רק נסיון, כדי לבחן את האדם אם יאמין בהשגחה פרטית אפלו כאשר הוא עוסק בסבות. אבל באמת חיבים להאמין ולדעת, כי פרנסה רפואה וכו' הם רק מהשם יתברך בלי שום חיוב הטבעי כלל. (תורה סב, ו)
