# י

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/576/10/

גם צריך לדעת שאדם בעל לבב, הינו שלבו מתעורר באמת להבין ולהרגיש את האמת לאמתה, והוא חפץ בכל לבו לקים רצון ה', אזי אין שום מקום שימנעהו מעבודתו יתברך, הינו מיראת השם וקיום התורה, ואינו יכול להתנצל ולומר שמחמת המקום בו הוא נמצא, אינו יכול לעסק בעבודת השם יתברך. כי מי שיש לו לב וחפץ באמת לקים רצון ה', אזי כל המקומות בעולם הם כשלו. הינו, בכל מקום ששם הוא נמצא, מתחזק הוא ביראת השם וקיום התורה, ואינו מתביש משום אדם לקים את מצוות התורה, מה שכל יהודי חיב לקים על פי השלחן ערוך, כגון ציצית, תפלין, שבת וכו'.

וכן מבואר בתורה (דברים ד כט): "ובקשתם משם את ה' אלקיך". ופרש הבעל שם טוב הקדוש זכרונו לברכה (מאור עינים בלקוטים דף צד ע"ג, ובדגל מחנה אפרים פ' ויצא ופ' חקת), שבכל מקום שאדם נמצא בו, הוא חיב לחפש דוקא שם את השם יתברך. הינו שחיב להתחזק ביראת השם ובקיום התורה, ולא להתבטל מפני שום מניעה, ומפני שום אדם מלקים את מצוות התורה המתחיבות לקימן. אבל צריך ללמד הרבה את דבריהם ועצותיהם של צדיקי האמת, בכדי לדעת איך להתחזק בשבירת המניעות, ולהרבות בתפלה ובתחנונים שהשם יתברך יעזרהו לקים את עצותיהם ודעותיהם של צדיקי האמת: (תניינא נו)
