# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/636/2/

ניסן הוא בחינת תקון הברית, הינו שחדש זה מסגל לתקון הברית יותר מכל עת אחרת בשנה, אם עוסקים בעצות המסגלות לתקון הברית, כמבואר בספרי רבנו זכרונו לברכה, שמדת השמחה מועילה מאד לתקון הברית. הינו שלא לתת לעצבות ולדאגות לשלט על המח ועל הלב, רק להתחזק במדת השמחה, הן בהרחבות גשמיות, כפי שמבאר רבנו את הפסוק (תהלים ד, ב) "בצר הרחבת לי", הן ברוחניות צריך להתחזק בשמחה על־ידי הנקדות הטובות שמוצא בעצמו, כמבואר בלקוטי מוהר"ן (ח"א סימן רפ"ב) בתורה "אזמרה לאלקי בעודי". ועל־ידי מדת השמחה כראוי, ממשיכים את קדשת חדש ניסן ושמחתו לכל השנה כלה, שכל השנה כלה יוכל להתחזק בשמחה כראוי, ועל־ידי זה ינצל ממקרה לילה רחמנא לצלן, ויזכה לתקון הברית: (תניינא ה, י)
