# יט

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/66/19/

עקר האכילה הוא כדי לתת 'אמרי שפר', הינו להכיר חסדיו של השם יתברך, להודות לו ולהללו על כך, שזה נקרא "אמרי שפר", כמבואר בתרגום על הפסוק (בראשית מט, כא) "הנתן אמרי שפר", ובכח האכילה יכול לעבוד את השם יתברך, הינו לעסק בתורה, בתפלה ובמעשים טובים. וזאת יחשב האדם בשעת האכילה ובשעה שעוסק בשאר צרכי הגוף, כלומר, יחשוב כי הוא אוכל וכו' בכדי שיהיו לו כחות לעבוד את השם יתברך (כמבואר למעלה). ומי שמקים זאת, חשובה אכילתו כקטרת, והוא זוכה לשמחה, כי הוא מכיר תמיד את החסדים והטובות שהשם יתברך עושה עמו, ועל־ידי זה הוא תמיד בשמחה, כלומר שמח במצוות ובמעשים טובים, שהם עקר השמחה, וממאכלו נעשה כתר להשם יתברך. ועל־ידי זה זוכים גם לפרנסה קלה. (תניינא טז)
