# כד

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/66/24/

כאשר מברכים על פרי בכונה וביראת שמים, הינו שלא מבליעים את מילות הברכה ומתרכזים בהם, על־ידי זה נצולים מלהינזק מהפרי, אפלו בשעה שלא נתבשל כל צרכו. וצריך לזכר, כי לכתחלה אסור בשום אפן לאכול פרי שלא בשל עדין (כמבואר בסעיף כ"ג), אך אם לא נודע כי הפרי אינו בשל, ובטעות חשבו כי ראוי לאכילה הוא, ורק לאחר האכילה נודע כי היה זה פרי לא בשל, אזי אם ברכו על הפרי בכונה וביראת שמים (כמבואר בסעיף זה), לא יגיע שום נזק, בעזרת ה', לאוכל. וצריך להזהר מאד בכל מאכל ובכל משקה, ובפרט כשאוכלים פרות, לברך בכונה, כי בענין הברכות, על כל מאכל ומשקה, ובפרט בברכות הפרות, מצויים טעמים וסודות רבים, על־כן יש להזהר מאד בכל ברכה וברכה. (תניינא פח)
