# ו

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/702/6/

אכילת שבת יקרה וחשובה היא מאד, כי מאכילה זו נעשה קדשה ואלקות גמורה, בלי שום תערבת כלל. הינו שלסטרא אחרא אין שום חלק באכילת שבת, אם אוכלים בקדשה ובכשרות לשם שמים באמת (כמבואר בסעיף ה'). כי אכילת שבת כלה אלקות, כלה קדש. ועל־ידי אכילת שבת בקדשה ובכשרות כראוי, שזה בבחינת ענג שבת (כמבואר בסעיף ה'), על־ידי זה מתבטל הכעס מן האדם, וכן בטלים ממנו כל מיני שונאים ומזיקים, וזוכה לאהבה ולשלום עם כל אדם: (תורה נז, ה-ו)
