# ה

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/913/5/

ביום טוב צריך לשוב בתשובה מתוך שמחה, הינו שאף על פי שצריך לקבל את הימים טובים בשמחה גדולה, אף על פי כן צריך להתעורר על ידה ליראת השם ולתשובה, אבל רק מתוך שמחה ובלי עצבות. והטעם של תשובה בימים טובים, כי בחג העולם נדון על כמה ענינים, כמבואר בדברי חז"ל (ראש השנה טז), וצריך להזהר מאד מעצבות. ואפלו שגם בשאר ימות השנה עצבות אסורה מאד, אבל בימי החג היא אסור גדול יותר, רק צריך לקים (תהלים ב, יא) "עבדו את ה' ביראה וגילו ברעדה", הינו שהעבודה והשמחה ביום טוב צריכה להיות ביראה ובתשובה, ועל־ידי זה מתעלה מלכות דקדשה מן הקלפות, הינו האמונה הקדושה המכנה "מלכות", מזדככת מן הפגמים, ספקות ובלבולים (כמבואר בסעיף ד'). ועל־ידי קבלת יום טוב בשמחה, בתשובה וביראה (כמבואר בסעיף זה), מקרבים את הגאולה השלמה במהרה בימינו אמן: (תורה קלה)
