# יז

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/926/17/

גם בענין ההתקרבות להשם יתברך מצוי יצר הרע גדול. הינו, לפעמים התלהבות גדולה מדי חוץ מן המדה, הינו הפרזה ב"פרומקייט" יותר מן המתאים לאותו אדם, נובעת מן היצר הרע. כי כמו שהיצר הרע מביא את האדם למכשולות על־ידי ההתרחקות מיהדות, כך מביא את האדם למכשולות גדולים יותר - על־ידי רבוי התלהבות שאינו שיך למדרגתו, כמבואר בתורה, כי בעת קבלת התורה הזהיר השם יתברך את בני ישראל (שמות יט, כא) "פן יהרסו אל ה'", שלא יתקרבו מדי להשם יתברך, יותר מן השיך והמתר להם.

וזהו למוד אמתי לכל אדם בכל דור, כאשר הוא מתעורר להתלהבות "פרומקייט", שלא יפריז, כי יכול חלילה, להגיע לידי מכשולות גדולים. ובגלל שקשה מאד לדעת את השיעור והמדה ביהדות עד היכן הגבול, לכן תמיד יש לבקש הרבה מהשם יתברך, לזכות לדעת ולהבין באמת בלי שום טעות את השיעור להתלהבות ביהדות, כל אדם לפי דרגתו, לפי הזמן ולפי המקום בו הוא נמצא. (תורה ע"ב)
