# יח

> מקור: https://rabenu.app/books/etzothamevoarot/926/18/

אותו אדם אשר דינים שורים עליו והוא בצרה חס ושלום, צריך להתגבר מאד להנצל מן היצר הרע. כי בעת צרה רחמנא לצלן, יצר הרע מתגבר מאד על האדם, כמו שרואים בחוש, כי בעת צרה רחמנא לצלן, יצר הרע מתגבר על האדם ומביאו לכעס ולעצבות, ולהתרעם על ההשגחה, ולפעמים לכפירות רחמנא לצלן, הינו להתכחשות להשגחה פרטית, שהיא גרועה מכל הפגמים. כי עקר שרש היצר הרע הוא מגבורות ודינים, וצרות ויסורים נובעים גם כן מגבורות ודינים, שלכן בעת צרה, התגברות היצר הרע גדולה מאד. לכן כאשר האדם שרוי חס ושלום בצרה, צריך להרבות בתפלה להשם יתברך, שיצילו הן מן הצרה, הן מן היצר הרע שמתגבר עליו בעת ההיא, כמבואר בסעיף זה. (תורה ע"ב)
