# ו

> מקור: https://rabenu.app/books/even-haezer/2163/61/6/

ועל־כן אין מקבלין גרים לימות המשיח (יבמות כד:), כי לא יהיה להם מקום ואחיזה לכנס בתוך ישראל, מאחר שיהיו נכללים כלם ויקבלו כלם מבחינת חכמה עלאה שיתגלה אז כנ"ל. והגר אין יכול לכנס לשם לקבל תכף מבחינת קדשי קדשים כנ"ל, ועל־כן לא יוכלו לכנס כלל לקדשת ישראל. וזה שכתוב (ישעיה נד, טו): "מי גר אתך עליך יפול". שפרש רש"י על הגרים שבזמן הזה, שהם יפלו בגבול ישראל, וזהו 'אתך' דיקא, דהינו כל זמן שאתה בעצמך לבדך, דהינו בעולם הזה - שישראל מפזרין ומפרדין ואינם נכללים יחד, אז ראוי לקבל גרים, כי יכולים לכנס לקבל מבחינת שכליים פרטיים כנ"ל, אבל לעתיד לבוא - שיכללו יחד ויתגלה בחינת שכל הכולל, אזי אין מקבלין גרים כנ"ל, וזהו בעצמו בחינת מה שאמרו רבותינו ז"ל (יבמות כד:): "מי גר אתך" - 'בעניותך' וכו', אבל לעתיד לבוא שיהיה גדלה לישראל - אין מקבלין גרים, דהינו שעכשו שהם בעניותם וצער מחמת שאין יכולים לגלות עדין שכל העליון הנ"ל, על־כן מקבלין גרים כנ"ל, אבל לימות המשיח שיהיה כל הגדלה והטוב לישראל, כי אז יתגלה המתקה של שכל העליון, על־כן אין מקבלין גרים אז, כנ"ל.
