# יז

> מקור: https://rabenu.app/books/even-haezer/2163/65/17/

ועל־כן נקרא 'קדושין', כי עקר הקשר הוא בשביל לגלות ההשגחה כנ"ל, והעקר על־ידי שיהיה מזה הולדה שיתוסף נפש ישראל אל הקבוץ הקדוש, ויתרבו הבתים הנ"ל, ויתגדל כבודו יתברך בבחינת (תהלים מח, ד): "אלקים בארמנותיה נודע למשגב", שעל־ידי רבוי הבתים והארמונות של ירושלים עיר הקדש, שהיא בחינת אמונה, שכל בנינה מבחינת רבוי הבתים הנ"ל, על־ידי־זה נודע למשגב, כי על־ידי־זה נודע ונתגלה לכל באי עולם נשגבות גדלתו יתברך. וההשגחה הוא כלליות הקדשה כנ"ל, ועל־כן נקרא קדושין. וזה שאומר לה: 'הרי את מקדשת לי כדת משה וישראל'. 'כדת משה וישראל' דיקא, הינו כמו דת משה וישראל, שהוא התורה הקדושה שנתן משה לישראל, שהוא כלליות כל מדרגות הנבואה, שעל־ידי־זה עקר ברור המדמה, שעל־ידי־זה עקר האמונה, שעל־ידי־זה נמשך בחינת ההנהגה של ארץ־ישראל, בחינת השגחה, כמו שמבאר שם בהתורה הנ"ל, וכמו כן ממש הוא מקדש וקונה אותה, כי עקר הקדושין הוא בשביל התגלות ההשגחה, כנ"ל.

הלכות כתבות וגטין
