# ז

> מקור: https://rabenu.app/books/even-haezer/519/61/7/

וזה שטענו בנות צלפחד (בבא בתרא קיט:): 'אם אנו חשובות זרע - תנה לנו נחלה, ואם לאו - תתיבם אמנו'. כי עקר היבום הוא רק מחמת הנחלה, מחמת שלא הניח מיוצאי חלציו למלאות מקומו להקים שמו על נחלתו דיקא כנ"ל, דהינו לתקן תאות ממון וכו' כנ"ל, ועל־כן טענו: אם אין אנו יכולים לקבל נחלתו - בודאי מחיבת אמם להתיבם, כי עקר היבום תלוי בזה כנ"ל.

שיך לעיל
