# יד

> מקור: https://rabenu.app/books/even-haezer/519/63/14/

ועקר התקון שמתקנין אמונת חכמים הוא בשביל לזכות לשלום שמשם עקר ההולדה, וזה עקר התקון, כי שלום הוא תקון כל העולמות וכו', כמבאר בכמה מקומות. וכמובן במאמר הנ"ל, שזוכין לשלום על־ידי תקון אמונת חכמים. וזה עקר התקון של היבום והחליצה - להכניע שנאת עשו השונא הגדול ולזכות לאהבה ושלום וכו' כנ"ל, וזה בחינת מה שאמרו רבותינו ז"ל על פסוק (תהלים קכח, ו): "וראה בנים לבניך שלום על ישראל". ואמרו רבותינו ז"ל (כתבות נ.) כי אז נפטרין מן החליצה ומן היבום ואז יש שלום, כי עקר השלום הוא כשזוכין להוליד בנים בעולם, שעקר ההולדה בא משם, מבחינת שלום, ואז נתרבה השלום על־ידיהם, אבל כשאין זוכה לבנים אז אין שלום, כי זה עקר הפגם שפגם באמונת חכמים ונתעורר שנאת השונא הגדול ונפגם האהבה והשלום, ועל־כן שכיח אז קטטות בעבור החליצה והיבום, ואז אין שלום עד שנתרצה לחלץ או ליבם, ואז נתתקן פגם הנ"ל וזוכין לשלום, שזה עקר התקון כנ"ל:
