# יט

> מקור: https://rabenu.app/books/hishtapchuthanefesh/139/19-2/

לב נשבר ועצבות אינו ענין אחד כלל. כי לב נשבר הוא בלב, אבל עצבות הוא בא מן הטחול והוא סטרא־אחרא והקדוש־ברוך־הוא שונא אותה. אבל לב נשבר הוא חביב לפני השם יתברך ויקר מאד בעיניו יתברך. והיה טוב שיהיה להאדם לב נשבר כל היום, אך אנשים כערככם אין יכולים לקים זאת כי יכולים לבוא מלב נשבר לעצבות חס ושלום, שזה אסור להאדם לגמרי. על כן צריכין ליחד איזה שעה ביום שיהיה לו לב נשבר, דהינו להתבודד ולשבר לבו לפניו יתברך אבל שאר כל היום כלו יהיה רק בשמחה: שם, סימן מ"א.
