# כח

> מקור: https://rabenu.app/books/hishtapchuthanefesh/139/28/

אמר: אם היה האדם זוכה לשמע השירות והתשבחות של העשבים, איך כל עשב ועשב אומר שירה להשם יתברך בלי שום פניה ובלי שום מחשבת חוץ כלל, כמה יפה ונאה כששומעין את השירה שלהם. ועל כן טוב מאד ביניהם לעבד את השם ביראה (ואמר בזו הלשון: עס איז זעהר גיט פרום צו זיין צוישין זייא) ולהתבודד על פני השדה בין גדולי הארץ, ולשפך שם שיחתו לפני השם יתברך באמת, ועין עוד בהשיחות (סימן רכ"ז) שאמר גם כן, שטוב יותר שההתבודדות יהיה מחוץ לעיר במקום עשבים כנ"ל. כי העשבים גורמים שיתעורר הלב: שם, סימן קס"ג.
