# פו

> מקור: https://rabenu.app/books/hishtapchuthanefesh/139/86/

אמרו רבותינו זכרונם לברכה: גאלה הראשונה היה אחריה הפסק, אבל גאלה אחרונה לא יהיה אחריה הפסק. כי גאלה ראשונה הוא בחינת תורה, כי אז זכו ישראל לקבל את התורה. וגאלה אחרונה הוא בחינת תפלה, שזה עקר בחינת דוד ומשיח. וזה כל ענין החמשה ספרים שבתהלים, שהם כנגד חמשה חמשי תורה. כי כל תפלותיו של דוד, שהוא ספר תהלים שכלול מכל תפלות ישראל, הכל הוא רק בשביל שיזכה לקים את התורה בשלמות, ורק על־ידי־זה זוכין לגאלה שלמה שאין אחריה גלות: שם.
