# ג

> מקור: https://rabenu.app/books/hishtapchuthanefesh/140/3-3/

וזה בחינת מלכיות, זכרונות, שופרות, שאומרים בתפלת מוסף של ראש־השנה שיש בהם הרבה פסוקים מתורה נביאים וכתובים. הינו שעושים אז מפסוקי תנ"ך תפלה, שזה בחינת שעושין מתורה תפלה. ועל כן אומרים אותם בתפלת מוסף, וגם עקר תקיעת שופר הוא במוסף. כי כל ענין תפלת מוסף נתיסד על דבר זה, שעושין מתורות תפלות. הינו כי מחמת שאין אנו יכולים להקריב הקרבנות בפעל שאנו צריכים להקריב, על כן אנו מתפללים להשם יתברך שיבנה בית־המקדש במהרה בימינו ונקריב לפניך את קרבנות חובותינו כמצוה עלינו בהתורה הקדושה, שזה בחינת שעושין מתורה תפלה, הינו מהמצוה של הקרבת קרבן מוסף שאין אנו זוכין עתה לקימה, עושין מזה תפלה. ובזה אנו ממשיכין הדרך לעשות מתורות תפלות, דהינו שכל אחד ואחד כפי מה שהוא רחוק מקיום איזה מצוה, הן מצוות עשה הן מצוות לא תעשה, צריך להתפלל להשם יתברך שיזכה לקימה.

וכמו שעל־ידי שאנו מתפללים שנזכה להקריב הקרבן מוסף, על־ידי־זה נזכה סוף כל סוף לשוב לארצנו ולהקריב שם קרבנות חובותינו בפעל ממש, ולעת עתה זאת התפלה בעצמה נחשבת במקום קרבן, כמו כן הוא לענין הדרך הנ"ל לעשות מתורות תפלות, על־ידי־זה נזכה סוף כל סוף בודאי לשוב להשם יתברך בשלמות. וגם כל זמן שאין אנו זוכים עדין לגאלת הנפש בשלמות, אף־על־פי־כן התפלה בעצמה שאנו מתפללים על קיום התורה, גם זה חשוב ומקבל אצל השם יתברך מאד ונחשב כאלו עשינו מה שמטל עלינו. ועל כן עקר מצות תקיעת שופר שהוא להמשיך הדרך הזה לעשות מתורות תפלות כנ"ל הוא בשעת תפלת מוסף.

ועל כן בכל יום שיש בו תוספת קדשה, בשבת וראש־חדש ויום־טוב וראש־השנה ויום כפורים, מתפללים מוסף. כי כל הימים האלו הם ימי תשובה, ושבת הוא בחינת מעין עולם הבא שאז יהיה יום שכלו שבת יום שכלו תשובה כמובא בדבריו זכרונו לברכה, לקוטי א' סימן ו', ושבת הוא בחינת: "ושבת עד השם אלהיך", וכן כל הימים טובים הם ימי דין, כמו שאמרו רבותינו ז"ל בפסח: נדונין על התבואה, בעצרת נדונין וכו' בחג נדונין וכו', וימי דין הם ימי תשובה כמבאר בדבריו זכרונו לברכה, לקוטי א' סימן ל'. וראש־חדש הוא שרש התשובה כמבאר בדבריו זכרונו לברכה, לקוטי א' סימן י', שמזה שאמר הקדוש־ברוך־הוא הביאו עלי כפרה על שמעטתי את הירח, מזה נשתלשל תשובה בכל הנבראים בראש חדש. וראש־ השנה ויום כפורים הם בודאי ימי תשובה. ועקר המשכת דרך התשובה הוא על־ידי שעושין מתורות תפלות שזה בחינת תפלת מוסף כנ"ל, ועל כן בכל הימים האלה מתפללין תפלת מוסף:
