# הלכה ב

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1006/62/

ענין הרשאה שאי אפשר להוציא תביעה מיד הנתבע על־ידי שליח, כי יכול לומר לו: לאו בעל דברים דידי את, כי אם כשבא בהרשאה שכתב לו, דון וזכי ואפיק לנפשך וכו' (תדון ותזכה ותוציא לעצמך). וגם על־ידי הרשאה אי אפשר לתבעו מדינא כי אם מתקנתא דשליחות וכו', עין שם בשלחן־ערוך (חשן־משפט, סימן קכב, סעיף ד):
