# ו

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1048/64/6/

וזה שכתוב (ירמיה יב, יד): "ופקדתי על כל שכני הרעים הנגעים בנחלה", ודרשו רבותינו ז"ל (ברכות ח.): 'זה שיש לו בית הכנסת בעירו ואינו נכנס בתוכו להתפלל' - 'שכני' דיקא, הינו כנ"ל, כי זה שנכנס להתפלל ונתוסף ונצטרף להקבוץ הקדוש של ישראל שבבית הכנסת, הוא נקרא שכן כנ"ל, שעל־ידי־זה נתרבה בית התפלה לאין קץ כנ"ל. ועל־כן מי שאינו נכנס לבית הכנסת להתפלל נקרא שכן רע בודאי, כי גורם להפסיד ולמנע בתים הקדושים הרבה לאין קץ, כנ"ל:
