# יב

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1154/64/12/

וזה בחינת (דברים ו, ה): "ואהבת את ה' אלקיך בכל לבבך" - 'בשני יצריך, ביצר טוב ויצר הרע' (ברכות נד.) - יצר טוב הוא בחינת כח המושך להשם־יתברך ולצדיקי אמת וכו', ויצר הרע הוא להפך, בחינת כח המכריח המתגבר להפסיק מהם, חס ושלום. ועקר עבודת האדם שיזכה לאהב את ה' עם שני היצרין, דהינו שיהפך גם כח המכריח לכח המושך להשם־יתברך, שזהו בחינת אהבה, כמו שכתוב (הושע יא, ד): "בחבלי אדם אמשכם בעבתות אהבה" וכנ"ל, כי כשזוכין להגביר כח המושך על כח המכריח, אזי גם הכח המכריח לטובה גדולה, כי דיקא על ידו יכולין לקבל האור בהדרגה ובמדה, להיות נמשך אחר השם־יתברך כראוי, ואם לא היה כח המכריח - היה כח המושך מתבטל לגמרי, כי היה בטל במציאות וכנ"ל, וזה עבודתנו כל ימי הספירה, להמתיק כח המכריח להפכו לטובה וכנ"ל, ועל־כן נעורין בשבועות וכנ"ל:
