# ד

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1154/64/4/

וזה בחינת שבועות שהוא קבלת התורה, כי עקר קבלת התורה הוא כדי להמשיך אלקותו יתברך למטה, כי מיום שברא הקדוש־ברוך־הוא את עולמו נתאוה להיות שכינתו בתחתונים וכו', כמו שאמרו רבותינו ז"ל (תנחומא נשא טז). כי דורות הראשונים, שהם דור המבול ודור הפלגה וכו', סלקו את השכינה מן הארץ וכו', עד שבא משה והורידה לארץ, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (בראשית רבה יט, ז). וזה עקר קבלת התורה - כדי להמשיך שכינת אלקותו למטה, כי על־ידי התורה ממשיכין אלקותו יתברך למטה, כי התורה הוא אחדותו יתברך, וכשהתורה אצלנו, כביכול הוא יתברך בעצמו שוכן אצלנו, וכמו שאיתא בזהר הקדוש (קרח קעט.) על פסוק (שמות כה, ב): "ויקחו לי תרומה" - תרומה הוא התורה, הינו כשאתם רוצים לקח אותי - תקחו אותי על־ידי תרומה, שהוא תורה מ"ם כמובא (בלקוטי תנינא בסימן ס').

ועל־כן נתנה התורה בהר סיני שהוא הר השפל והנמוך שבכל ההרים, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (במדבר רבה יג, ג), כי התורה נמשכת אחר מי שהוא ענו ושפל. וכן נתנה על־ידי משה רבנו שהיה ענו מאד מכל האדם, הינו כנ"ל, כי עקר התורה הוא בחינת כח המושך, להמשיך אלקותו יתברך למטה, שזה זוכין על־ידי ענוה ושפלות דיקא, כנ"ל:
