# יג

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1154/65-2/13/

ומזה יכול כל אדם להבין רמזים לעצמו להתחזק בכל פעם בתפלה ותחנונים וצעקה להשם־יתברך, יהיה איך שיהיה, אפלו אם יעבר עליו מה, כי אפלו אם רואה שאינו פועל, חס ושלום, בתפלתו, אדרבא, הרע מתגבר עליו ביותר, אף־על־פי־כן ידע ויאמין שפועל הרבה בתפלתו וצעקתו, כי על כל פנים תפלתו וצעקתו הוא בחינת מחאה הנ"ל.

כי כבר מבאר, שקדשת של כל אחד מישראל הוא בחינת ארץ־ישראל, וכשהרע מתגבר על האדם בתאוות רעות ומדות רעות - זה בחינת שרוצה לגרשו, חס ושלום, מהסתפח בנחלת ה' שהוא ארץ־ישראל, וכל מה שחותר לשוב לקדשתו - אין מניחין אותו מעצם ההתנגדות שמתגרין בו והוא אינו מתגבר כראוי נגדם, על־כן כשמתגבר אף־על־פי־כן בתפלה וצעקה להשם־יתברך, אז לא יוכלו לגרשו ולכבש חלקו בארץ־ישראל, חס ושלום, בשום אפן, כי תפלתו וצעקתו היא בחינת מחאה, שעל־ידי־זה אין יכולין להחזיק בנחלתו בשום אפן, כי אין חזקה מועלת כשיש מחאה נגדו, וכנ"ל:
