# י

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1247/64/10/

וזהו חטאו באש וכו', כי עקר כל הפגם הנ"ל הוא שהגבירו בחינת מאורי אש על־ידי שפגמו בכבוד הצדיק, שהוא בחינת מאורי אור וכו', כנ"ל, ועל־כן לקו באש בחינת "ממרום שלח אש" וכו', שזהו בחינת "ויצת אש בציון ותאכל יסדתיה" המובא בהתורה הנ"ל. ומתנחמין באש, דכתיב (זכריה ב, ט): "ואני אהיה לה חומת אש נאם ה'". כי על־ידי שישראל קמים בחצות ומתאבלין על חרבן בית־המקדש, על־ידי־זה יתקים (ישעיה סא, ג): "לשום לאבלי ציון פאר תחת אפר", שבחינת מאורי אש יתהפכו למאורי אור לכבוד ולתפארת, שזהו בחינת "ואני אהיה לה חומת אש נאם ה' ולכבוד אהיה בתוכה" - שמאורי אש יתהפכו לחומת אש ולכבוד ולתפארת לישראל, שזהו בחינת מאורי אור, שהם בחינת פאר וכבוד כנ"ל, הינו פאר תחת אפר, המבאר שם בהתורה הנ"ל, עין שם:
