# ו

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1247/64/6/

וזה שאיתא במדרש איכה (סוף פרק א), חטאו בראש, ולקו בראש, ומתנחמים בראש, וכו', הינו כנ"ל, כי עקר החטא והחרבן היה על־ידי שפגמו בהראש־בית ואמרו (במדבר יד, ד): "נתנה ראש ונשובה מצרימה", ועל־ידי־זה גרמו "כל ראש לחלי וכל לבב דוי" וכו' (ישעיה א, ה), כי כל החולאת וכל הדויים וכל הצרות, רחמנא לצלן, הכל על־ידי קלקול הארבעה יסודות, על־ידי שאין ביניהם שלום, על־ידי שפגמו בהראש־בית וכנ"ל. ועל־כן עקר הנחמה על־ידי הראש, שנאמר (מיכה ב, יג): "ויעבר מלכם לפניהם וה' בראשם " [עין כל זה במדרש שם]. 'וה' בראשם' דיקא - זה בחינת "ראו כי קרא ה' בשם בצלאל" המבאר בהתורה הנ"ל, דהינו כי ה' בשם הצדיק, כי שמו משתף בשמו, עין שם. וזהו 'וה' בראשם' - שה' בתוך ראשם ומנהיגם, שהוא הראש־בית, כי הראש־בית האמתי בתוכו שכינת השם־יתברך ברוך הוא, כי שמו משתף בשמו כנ"ל. וזה עקר הנחמה שנזכה לראש־בית האמתי שעל ידו יתתקן הכל כנ"ל, במהרה בימינו, אמן:
