# יא

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1443/63/11/

ועל־כן אחר כל הגליות זכו לקבל התורה, כי אחר גלות מצרים היה עקר קבלת התורה, וכן אחר גלות בבל זכו לקבל את התורה בימי מרדכי ואסתר, וכן אחר גלות זה אז יהיה עקר התגלות התורה, כי עקר התגלות התורה יהיה בימי משיח שיבוא במהרה בימינו, כי על־ידי הגלות שגולין בין האמות, שהם בחינת מקומות המטנפים. ושם מחפשין ומבקשין איה וכו', כנ"ל, בחינת (דברים ד, כט): "ובקשתם משם את ה' אלקיך" וכו', כנ"ל, על־ידי־זה זוכין לעליה גדולה, לבחינת 'איה', שמשם עקר קבלת התורה, כנ"ל:
