# טו

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1443/63/15/

וזה שכתבו הפוסקים 'שהאדנא גובין ממטלטלי דיתמי'. כי עכשו בסוף גלות האחרון שעכשו גברה ההסתרה מאד, והשם־יתברך נסתר מאתנו מאד מאד, בהסתרה שבתוך הסתרה, כמו שכתוב (דברים לא, יח): "ואנכי הסתר אסתיר". ואין לנו עכשו במה להחיות עצמנו כי אם על־ידי הבקשה והחפוש שאנו מחפשין ומבקשין 'איה מקום כבודו', ומצטערין ומתגעגעין לגאלת הנפש לשוב אליו יתברך באמת, כמו שכתוב (דברים ד, כט): "ובקשתם משם את ה' אלקיך ומצאת" וכו', שזה נאמר על הימים האלה שהם אחרית הימים, שנזכר שם בפרשה ההוא. ועקר תקף ואריכות גלותנו הוא רק בשביל זה, כדי שנבקש ונחפש 'איה מקום כבודו', כי אנו צריכין עכשו לעלות לעליה גדולה לזכות לגאלה האחרונה, שאז יעלו ישראל בתכלית העליה, על־כן התגבר הגלות מאד באריכות גדול עד אשר כל אחד שואל איה הבטחתו, ועד מתי קץ הפלאות. ועל־ידי שנזכה לחפש ולבקש את כבודו היטב, נזכה לתכלית העליה, שהוא בחינת 'איה', שאז תהיה הגאלה שלמה.

וזהו בחינת (ישעיה כא, יא־יב): שמר מה מלילה, שמר מה מליל וכו', אם תבעיון בעיו שבו אתיו - כי הכל קוראין וצועקין להשם־יתברך, שמר מה מלילה - מה יהיה הסוף מגלות וחשך הזה, ומתי נזכה לגאלת המשיח? והשם־יתברך משיב: אם תבעיון בעיו - שהוא לשון בקשה וחפוש, הינו אם תבקשו ותחפשו היטב 'איה מקום כבודו'. שבו אתיו - כי זה עקר התשובה כנ"ל, ואז תזכו לגאלה שלמה, כנ"ל:

אם תבקשו ותחפשו היטב 'איה מקום כבודו' - שבו אתיו - כי זה עקר התשובה כנ"ל, ואז תזכו לגאלה שלמה ועל־כן האדנא גם מטלטלי דיתמי משתעבדי, כי ישראל על־ידי רבוי גלותם שסבלו כבר כמה שנים, והיו מטלטלים ונעים ונדים בגליות רבות, ובפרט בעצם גלות המר הזה על־ידי טלטולם הקשה, על־ידי־זה קדשו כל המקומות והמשיכו קדשה לכל בחינות המטלטלים, כי על־ידי שישראל מטלטלים ונעים ונדים בגלות - על־ידי־זה הם מבקשין ומחפשין בכל עת 'איה מקום כבודו' עד שזוכין בכל עת לקדשה עליונה הזאת, ועל־ידי־זה נתקדשין כל הטלטולים שלהם.

ועל־כן עכשו שישראל סבלו גליות כל־כך - כבר נתקדשו כל בחינות הניצוצות המטלטלים, עד שעכשו גם בהם הקדשה קבועה וקימא, כי כבר המשיכו הקדשה בקביעות, על־ידי הבקשה והחפוש של רבוי הגליות, שעל־ידי־זה מגלין קדשתו בכל מקום כנ"ל. ועל־כן עכשו מטלטלי כמקרקעי לכל דבר, כי כבר הקדשה קבועה גם בהם, כנ"ל:
