# ו

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1443/63/6/

על־כן עכשו בתקף הגלות האחרון בסופו צריך כל אחד ואחד, לזהר מאד לילך עם המאמר הנ"ל לקים ככל הכתוב בו - לדרש ולבקש ולחפש מאד מאד בכל עת ובכל מקום אחר כבודו יתברך, וישאל ויבקש 'איה מקום כבודו'. ואז אם יבקשנו וידרשנו היטב, יוכל בודאי למצאו יתברך אפלו אם הוא הגרוע שבגרועים, אפלו אם עבר מה שעבר, וגם עכשו הוא במקום שהוא, אף־על־פי־כן יחזק ידו תמיד לבקש ולחפש אותו יתברך גם במקומו, אף־על־פי שנפל למקומות הרעים לגמרי שהם מקומות המטנפות שכבודו יתברך רחוק משם, כמו שכתוב (ישעיה מב, ח): "כי כבודי לאחר לא אתן", אף־על־פי־כן יצטער ויתגעגע וידרש ויבקש ויחפש 'איה מקום כבודו', ואזי יזכה לעלות בתכלית העליה לבחינת 'איה', שהוא מאמר סתום, שמשם מקבלין חיות כל העשרה מאמרות וכל העולמות והנשמות וכל המדרגות כלם, כנ"ל:
