# יז

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1658/63/17/

וזה בחינת ומתנות לאביונים, שצריכין להרבות בצדקה מאד בפורים, כי עקר התקשרות להצדיק הוא על־ידי צדקה שבזה אוחז במדתו של צדיק, שהוא נקרא צדיק על שם הצדקה שמשפיע לכל, בבחינת (תהלים לז, כא): "צדיק חונן ונותן". וכל אחד כפי מה שמרבה בצדקה כן הוא מתקשר בבחינת צדיק שממנו הרוח־חיים. ועל־כן על־ידי הצדקה זוכין לחיים, בבחינת "כן צדקה לחיים" (משלי יא, יט), וכמו שכתוב (שם י, ב): ""צדקה תציל ממות. ועל־כן בפורים שאז נמשך ומאיר הרוח־חיים של הצדיק שעל־ידי־זה היה מפלת המן כנ"ל, על־כן צריכין אז להרבות בצדקה כדי להמשיך אליו על־ידי־זה הרוח־חיים של הצדיק שעקרו נמשך על־ידי צדקה, כנ"ל:
